
Hollanda’da tüketiciler iki bin yirmi üç yılının ilk yarısında giyim ve kozmetik gibi ürünlere daha az harcama yaptı ancak dışarıda vakit geçirmeye ve eğlenmeye yönelik harcamalarını artırdı. Thuiswinkel Market Monitor’un raporuna göre toplam tüketici harcaması on altı virgül üç milyar avroya yükseldi ve bu rakam geçen yıla göre yüzde iki artış anlamına geliyor.
Tüketiciler, telekomünikasyon, giyim ve kozmetik gibi kategorilerde harcamalarını sırasıyla yüzde on dört, yüzde on iki ve yine yüzde on iki oranında azalttı. Buna karşın, kendin yap ve bahçe kategorilerinde satın alımlar arttı ve toplamda yirmi dokuz virgül beş milyon satın alma ile geçen yılın aynı dönemine göre yüzde on artış kaydedildi.
Spor ve rekreasyon sektörü, satın almada en hızlı artış gösteren alan olurken, bilet satışlarında da benzer bir yükseliş yaşandı. Çevrimiçi alışverişlerin büyük bölümü gıda ve market ürünlerinde gerçekleşti ve bu kategoride toplam otuz virgül iki milyon satın alma yapıldı.








