
Test Achats’ın açıkladığı verilere göre, altı ay üst üste artış gösteren ve haziran ayında yüzde 5’in üzerine çıkarak zirve yapan tüketici sepeti enflasyonu, üst üste ikinci ayda da geriledi. Tüketici koruma kuruluşu, ağustos ayında enflasyonun yüzde 4,15 seviyesine indiğini duyurdu.
Verilere göre, fiyatı en çok artan ürünler arasında et (%9), özellikle de dana eti (%15), meyve (%9) ve market ürünleri (%6) yer aldı. En fazla fiyat artışı görülen ilk 10 ürünün başında ise sütlü çikolata yüzde 41’lik artışla öne çıktı. Sütlü çikolatayı, bitter çikolata (%36), çikolatalı bisküvi (%23), kahve kapsülleri (%26) ve çekilmiş kahve (%17) izledi.
Buna karşılık, bazı ürünlerde fiyatlar geriledi. Spagetti fiyatı yüzde 6, diş macunu yüzde 5, havuç ise yine yüzde 5 azaldı.
Test Achats, üç yılı aşkın süredir Albert Heijn, Carrefour, Colruyt, Cora, Delhaize, Aldi ve Lidl olmak üzere yedi büyük süpermarket zincirinde fiyat hareketlerini izliyor ve gıda enflasyonunu takip ediyor.








