Bu düşüş, otoyolları da kapsayacak şekilde gerçekleşti ve Valon Bölgesi otoyollarında hız kameralarının yaygınlaşması, Flaman Bölgesi’nde ise artan trafik yoğunluğunun etkisiyle oluştu. Geçen yılın aynı dönemine göre trafik kazalarındaki ölüm oranında %12’lik bir azalma yaşandı ve rakamlar 226’dan 198’e düştü. Hatta COVID-19 salgını dönemindeki kısıtlamalara rağmen bu dönemde bile sayılar daha yüksekti. Yaralanmalı kazalar da azaldı, ancak bu azalma daha hafif oldu; %4 oranında bir düşüşle 17 bin 948’den 17 bin 157 vakaya geriledi. Yaralanan kişi sayısı ise %3 düşerek 21 bin 675’ten 21 bin 2’ye indi.
Bölgesel olarak incelendiğinde, Flaman Bölgesi’nde trafik kazası kaynaklı ölüm sayısı 121’den 104’e düştü. Valon Bölgesi’nde ise bu rakam 100’den 93’e geriledi. Brüksel’de ise yalnızca bir kişi trafik kazasında hayatını kaybetti.
Vias, otoyollarda kaydedilen rekor seviyedeki düşük ölüm sayısına dikkat çekti. Geçen yıl 37 olan bu sayı, pandemi öncesinde 57 iken bu yıl 23’e düştü. Bu azalma; Valon otoyollarındaki hız kontrolleri, Flaman yollarında artan trafik sıkışıklığı, modern şirket araçlarının ileri sürücü destek sistemleriyle donatılması ve elektrikli araç sürücülerinin batarya tasarrufu amacıyla daha dikkatli sürüş alışkanlıkları gibi birçok faktöre dayandırıldı.
Vias, bu olumlu gidişata rağmen yılın geri kalan verilerinin de değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. “2030 yılına kadar hedeflenen yıllık 320 trafik kazası ölümü rakamına ulaşmak için hâlâ yapılacak çok iş var.” ifadelerine yer verildi.