
Belçika’da otomobil sahiplerinin araçlarını daha uzun süre ellerinde tutmasıyla otomobillerin ortalama yaşı ilk kez 10 yılın üzerine çıktı. Kısa süre önce açıklanan verilere göre, ülkede bir aracın ortalama yaşı 10 yılı aşarak tarihte bir rekora imza attı. 2000 yılında bu oran 7 yıl 4 ay olarak kayda geçmişti.
Uzmanlar, otomobil parkındaki bu yaşlanmayı birden çok faktöre bağlıyor. Özellikle yükselen araç fiyatları ve hane halkının azalan alım gücü, Belçikalıların yeni araç almak yerine eski araçlarını kullanmayı tercih etmesine yol açıyor. Son dört yılda yeni otomobillerin fiyatı yüzde 50 arttı, bu da pek çok kişi için sıfır araç edinimini ulaşılamaz hale getirdi.
Satış rakamları da bu değişimi destekliyor. 2025’in ilk sekiz ayında ülkede 292.349 yeni otomobil kaydı yapıldı ve bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 düşüş anlamına geliyor. Öte yandan 2024 yılında satılan ikinci el araç sayısı 674 bin ile rekor kırdı ve yeni otomobil satışlarının neredeyse iki katı oldu.
Pazar dinamikleri nedeniyle ikinci el araçlar daha fazla rağbet görürken, daha eski araçlar da ikinci el piyasasında yer almaya devam ediyor. Karşılaşmalı olarak, Kovid-19 öncesine göre sıfır araç satışları yüzde 45 oranında gerilerken, ikinci el otomobil satışları yüzde 4,6 artış kaydetti.
Uzmanlar, otomotiv sektöründeki bu eğilimin önümüzdeki yıllarda da sürmesini beklerken, vatandaşların ekonomik koşullara paralel olarak araçlarını alışılmışın üzerinde sürelerle kullanmaya devam edeceklerini belirtiyor.








