
Belçika’da yayınlanan verilere göre, öğretmenlik eğitimi almak isteyen birçok Flaman öğrenci, temel bilgi sınavlarında yetersiz kaldı. Matematik, Fransızca ve Hollandaca testlerinde belirlenen referans kriterleri karşılanamadı. Özellikle, matematikte adayların üçte biri yüzde 50’nin altında puan aldı, bir diğer üçte biri ise sınırda geçti.
Hollandaca sınavında sonuçlar biraz daha iyi olsa da, yaklaşık 7.000 adayın sadece yüzde 2,9’u yüzde 85 ve üzeri başarıya ulaştı. Fransızca testinde ise adayların yüzde 43’ü başarısız oldu; yüzde 27’si ise destek dersleri almaya yönlendirildi. Akademik liselerden mezun olanların teknik lise ve sanat odaklı mezunlara göre sadece küçük bir avantajı bulundu.
Eğitim Bakanı Zuhal Demir, bu sonuçlar üzerine, ilkokul ve okul öncesi eğitim için bilgi odaklı yeni müfredat hedefleri açıkladı. Eğitim kurumları, tatillerde ve yetişkin eğitim merkezleriyle işbirliği içinde daha yoğun destek programları sunmaya başladı.








