Bu yıl yürürlüğe giren yeni bir Avrupa düzenlemesi, batarya üreticilerinin geri dönüştürülmüş kobalt, lityum ve nikel içeren bataryalar üretmesini zorunlu kılıyor. 2031’e kadar %16 geri dönüştürülmüş kobalt ve %6 geri dönüştürülmüş lityum ve nikel kullanımı şart koşulurken, 2036’da bu kurallar daha da sıkılaştırılacak.
Belçika’nın liman kentinde yer alan bir geri dönüşüm tesisi, bataryaları test edip boşaltarak geri dönüşüm için parçalarına ayırıyor. Atık bataryalar, kobalt, nikel ve lityum gibi değerli hammaddeler içeriyor ve bunlar geri kazanılıyor. Ayrıca, lityum-iyon bataryalar için özel bir depo inşa edildi.
Artan Talep ve Geri Dönüşümde Büyüme
Bataryalar, geri dönüşüm sürecinden önce 72 saat boyunca özel yangın söndürme sistemine sahip konteynerlerde karantinaya alınıyor. Karantina süresinden sonra bataryalar test ediliyor ve geri dönüşüme uygun olanlar işlenmek üzere çeşitli ülkelere gönderiliyor.
Şu anda bu tesislere gelen batarya sayısı nispeten düşük olsa da, elektrikli araç sayısındaki artışla birlikte geri dönüşüme gönderilen batarya sayısının da hızla artması bekleniyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla geri dönüşümde büyük bir büyüme öngörülüyor.