
Lufthansa, uzun mesafe uçuşlarında yolculara sunduğu uçak içi satış hizmetini kaldırma kararı aldı. Şirket, artan tedarik maliyetleri ve söz konusu ürünlere olan talebin azalması nedeniyle, özellikle parfüm, sigara ve güneş gözlüğü gibi ürünlerin satışının sona ereceğini belirtti. Lufthansa’nın ana markasında geçerli olacak bu değişiklik, Eylül ayından itibaren uygulanmaya başlanacak.
Uzun mesafe seferlerde uygulamaya alınan bu karar, kısa mesafe uçuşlar için geçerli olmayacak çünkü Lufthansa kısa rotalarda uçak içi mağaza hizmetini bir süredir sunmuyor. Şirket, yolcuların web sitesi ve havaalanı mağazalarından alışveriş yapmaya devam edebileceğini de açıkladı. Lufthansa dışındaki bazı Alman hava yolu şirketleri ise uçak içi satış hizmetini sürdürebileceklerini ifade ediyor.
Almanya’nın köklü hava yolu şirketi Lufthansa, 2024 yılında toplam 131 milyon yolcu taşıdı ve 37,6 milyar euro gelir elde etti. Şirketin aldığı bu yeni kararın, yükselen küresel maliyetler ve değişen yolcu alışkanlıkları karşısında operasyonlarını sürdürülebilir kılmak adına atılmış önemli bir adım olduğu değerlendiriliyor.