AvrupaBelçikaHaberler

Lidl Belçika’da kâr edemiyor, rekabetçi ortamda zarar büyüyor

Lidl, Belçika'da son üç yıldır zarar açıklarken, yeni mağaza açılışları ve maliyet kesintileri de kâra geçişi sağlayamıyor.

İndirimli süpermarket zinciri Lidl, Belçika pazarında uzun süredir devam eden kârsızlık sorunuyla karşı karşıya. Edinilen bilgilere göre, şirket 2024 yılında 31,1 milyon avro zarar açıkladı. Bu, bir önceki yıla göre 2 milyon avroluk bir artış anlamına geliyor. Lidl’in Almanya merkezli ana şirketi ise durumu dengeleyebilmek adına ek sermaye aktarmak zorunda kaldı.

Lidl’in agresif fiyat politikasıyla biliniyor olmasına rağmen, her 100 avroluk gelirde 0,94 avro zarar ediyor. Yine de şirketin toplam cirosu yüzde 3 artarak 3,24 milyar avroya yükseldi. Buna karşın, yapılan maliyet düşürme önlemleri ve operasyonel giderlerdeki azalmalar kâra dönüş için yeterli olmadı. Şirket, yeni mağaza açılırken tavanların boyanmasından kaçınarak sadece bu kalemden bile yaklaşık 50 bin avro tasarruf ettiğini belirtse de, bu tür önlemler zararları telafi etmeye yetmedi.

Belçika perakende sektöründe rekabetin son yıllarda kolaylaşmadığı biliniyor. Flaman Bölgesi’nde Albert Heijn ve Jumbo, Valon Bölgesi’nde ise Mestdagh’ı bünyesine katan Intermarché gibi yeni rakipler, rekabeti daha da artırdı. Delhaize tüm mağazalarını bayilik modeline geçirip pazar günleri de açarak pozisyonunu güçlendirdi. Lidl, pazar günleri kapalı kalmaya devam ederken, müşteri kaybını önlemek adına promosyonlara ağırlık verdi.

Lidl, pazar payını artırma hedefinden vazgeçmiş değil. Delhaize, Jumbo ve Albert Heijn gibi rakipleriyle birlikte bir miktar büyüme kaydederken, Colruyt, Carrefour ve hatta Aldi pazar payı kaybı yaşıyor.

Satış alanlarını genişletmek Lidl’in temel stratejisinin merkezinde bulunuyor. Lidl Belçika CEO’su Marjolein Frederickx, Mayıs ayında yaptığı açıklamada 2038’e kadar mevcut 302 mağazaya ek 80 yeni şube açmayı hedeflediklerini söyledi. Son dönemde altı ile sekiz arasında yıllık mağaza açılışıyla büyüme ve modernizasyon sürerken, bu yatırımlar da henüz kâra dönmedi.

Mart ayında biten son 12 ayda Lidl yaklaşık 12 milyon avro faaliyet zararı açıkladı. Bu rakam, bir önceki yıla göre 1,5 milyon avro daha iyi olmakla birlikte bu iyileşme büyük oranda karşılık iptalinden kaynaklandı. Şirket üç yıl önce ise rekor bir şekilde 62,8 milyon avro faaliyet zararı açıklamıştı.

Zararların düşmesine karşın devam eden yatırımlar, şirketin bilançosunu zayıflattı. Geçtiğimiz yıl, ana şirket sermaye artışıyla şirkete 50 milyon avro daha aktardı. Ancak faiz giderleri de yüksek seyrini sürdürerek yıllık yaklaşık 20 milyon avro seviyesinde bulunuyor.

Rakip Alman zinciri Aldi ise Belçika’daki güçlü konumunu koruyor. Yüzde 5’lik faaliyet kârı ve 3,74 milyar avroluk sabit ciro ile Aldi, net kâr marjında yüzde 4,1 seviyesine ulaştı. Colruyt da benzer bir faaliyet kârlılığı ile verimliliği artırmak adına Halle’de akıllı alışveriş arabaları gibi pilot projelerle öne çıkıyor.

Lidl Belçika, The Brussels Times’ın görüş talebine yanıt vermedi, ancak De Standaard’da yayınlanan rakamların doğru olduğunu teyit etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu