AvrupaBelçikaHaberler

Belçikalı öğretmenler, idari yük ve değişen politikalar nedeniyle yüksek stres yaşıyor

OECD araştırmasına göre, Belçika'daki öğretmenler aşırı bürokrasi ve sürekli değişen yönetmelikler nedeniyle stres altında.

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü’nün (OECD) yayımladığı uluslararası araştırmaya göre, Belçika’daki öğretmenler meslektaşlarına kıyasla çok daha yüksek düzeyde stres yaşıyor. Araştırmada, özellikle aşırı idari iş yükü ve sık değişen hükümet politikaları öğretmenlerin en büyük stres kaynağı olarak öne çıktı.

Belçika’daki ortaokul öğretmenlerinin yüzde 70’i, OECD ortalamasının çok üzerinde olan aşırı bürokrasi nedeniyle stres hissettiklerini belirtti. Katılımcıların yüzde 59’u ise farklı otoritelerden gelen sürekli değişen politika taleplerine ayak uydurmaktan yakındı. Her beş öğretmenden biri iş yüküyle ilgili ‘çok fazla’ stres yaşadığını aktardı.

Stres seviyesinin yüksek olmasına rağmen, öğretmenlerin yüzde 90’ı işlerinden memnun olduklarını belirtti. Ayrıca, Belçika’daki öğretmenlerin yüzde 69’u maaşlarından memnun ya da çok memnun olduklarını ifade etti. Bu oran, OECD ortalamasında yüzde 39’da kaldı. Son beş yılda maaş memnuniyetinde beş puanlık artış gözlendi.

Buna karşın, öğretmenlerin yalnızca yüzde 15’i toplumun kendilerini değerli gördüğünü, yüzde 13’ü ise politika belirleyiciler tarafından katkılarının takdir edildiğine inandıklarını söyledi.

Flaman Bölgesi’nde ise öğretmen eğitimi programlarına yeni kaydolan öğrenci sayısında bu yıl önemli bir artış yaşandı. Flaman Bölgesi Eğitim Bakanı Zuhal Demir, “Bulgular, şu an uyguladığımız politika yönünün doğru olduğunu gösteriyor. Şimdi öğretmenlerin tekrar ders anlatmaya, eğitim vermeye odaklanmasını sağlamalıyız,” dedi.

Araştırma, Flaman ilkokullarında 50 dakikalık dersin sadece 34 dakikasının öğretim ve öğrenmeyle geçtiğini, bunun on yıl önce 40 dakika civarında olduğunu ortaya koydu. Geri kalan sürede ise disiplin sorunları ve idari işler zaman kaybına yol açıyor. Bakan Demir, öğretmenlerin sınıf yönetiminde iyi olduklarını, ancak davranışsal sorunlara fazlasıyla zaman harcadıklarını, ayrıca idari yükün de azaltılması gerektiğini vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu