
Ekonomi Bakanlığı, hem zanaatkar fırınların hem de Paul gibi büyük zincirlerin bu kayıtlara dahil olduğunu belirtti. Bakanlık, bu eğilimin arkasında birkaç faktör olduğunu vurguluyor. Süpermarketlerden gelen rekabet, cazip fiyatlarla fırın ürünleri sunmaları nedeniyle fırınların müşteri kaybetmesine yol açıyor.
Enerji ve hammadde maliyetlerinin yüksekliği ile işçilik maliyetleri de fırıncıların kar marjlarını olumsuz etkiliyor. Ayrıca, vardiyalı ve yoğun çalışma saatleriyle zorlayıcı doğası ve ekipmanları modernize etmek için gereken yatırımlar, birçok kişinin Valonya’daki Forem iş sitesinde listelenen 150 fırıncı iş ilanına başvurmaktan vazgeçmesine neden oluyor.
Ekonomi Bakanlığı, fırınların hayatta kalabilmesi için çeşitliliğe gitmeleri gerektiğini, örneğin, daha geniş bir müşteri tabanını çekmek ve satışlarını artırmak amacıyla sandviç ve diğer tuzlu ürünler sunmaları gerektiğini belirtiyor. Bazı fırınlar ise daha yerel üretime ve geleneksel ekmeklere dönüş yapıyor.