AvrupaBelçikaHaberler

Belçika’da Okullar: Eğitim Yeri mi, Cinsel Aktivitenin Teşvik Edildiği Alanlar mı?

Son zamanlarda Belçika’nın Doğu Flandre'deki devlet okullarına prezervatif ve menstrüasyon ürünleri otomatları yerleştirilmesi önerisi, büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi.

Vooruit partisi tarafından sunulan bu öneri, gençlerin cinsel sağlık ve hijyen ürünlerine daha kolay ve ücretsiz erişimini sağlamayı amaçlıyordu. Parti temsilcisi Greet De Troyer, öğrencilerin bu tür ürünleri okul yönetiminden talep etmek zorunda kalmasının artık çağ dışı olduğunu savunuyor. Ancak teklif, N-VA, CD&V, ve Groen partilerinin oylarıyla reddedildi.

Tartışmanın odak noktası şuydu: Okullar, gençlerin eğitim aldığı, sorumluluk ve ahlaki değerler kazandığı yerler midir yoksa cinsel aktivitelerin teşvik edildiği alanlar mı? Bu öneri, okulların asli görevini ciddi bir şekilde sorgulatıyor. Eğitim kurumlarının temel amacı, gençlere sorumluluk bilinci ve ahlaki değerler kazandırmakken, prezervatif otomatları gibi uygulamalar bu misyonun tam tersine çalışıyor.

Öneriyi savunanlar, gençlerin cinsel sağlıklarına erişimin kolaylaştırılması gerektiğini savunuyor olabilirler, ancak bu tür girişimler, eğitimi cinsel aktiviteleri kolaylaştırma platformuna dönüştürmekten başka bir anlam taşımıyor. Eğitimin sorumluluk ve ahlak kazandırmak olduğu gerçeğini göz ardı eden bu kişiler, gençleri nasıl daha bilinçsizce davranmaya teşvik edebiliriz diye uğraşıyorlar. Bu tür “modern” önerilerin eğitim sistemine katkı sağladığını mı düşünüyorlar? Ahlaki gelişimden uzaklaşıp, cinsel aktiviteyi teşvik eden her türlü öneriyi gündeme getirerek, okulları asli görevinden saptırmayı mı hedefliyorlar?

Bu tür yanlış yönlendirmelerden kaçınmak, eğitim kurumlarının gençlerin zihinsel ve ahlaki gelişimini merkeze almasıyla mümkün olacaktır.

Okulların temel görevi, gençleri cinsel aktivitelere yönlendirmek değil, onları sorumluluk sahibi bireyler olarak yetiştirmektir. Prezervatif otomatları gibi uygulamalar, eğitimin asli amacını saptıran ve gençlerin ahlaki gelişimini tehlikeye atan girişimlerdir. Okullar, cinsel aktiviteleri teşvik eden değil, ahlaki değerleri ve sorumluluk bilincini öğreten yerler olarak kalmalıdır.

Sonuç olarak, bu teklifin reddedilmesi, eğitimin asli görevine geri dönülmesi için önemli bir adımdır. Toplumun geleceği açısından, eğitim sistemini doğru yolda tutmak elzemdir.

Suat Bezeng

Aktif Media Başkanı - KPİEM Komite Başkanı - Gazeteci - Yazar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu