Fabrika yöneticileri, bu bilgiyi yeni yapılan işçi temsilcileri toplantısında doğruladı. Sendikalar, fabrikanın geleceği hakkında endişelerini dile getirerek, “Bu durum fabrikanın kapanması anlamına geliyor” açıklamasında bulundu. Yönetim, önümüzdeki yıllarda Brüksel’deki otomobil fabrikası için herhangi bir otomobil projesi ya da üretim hacmi planlamadığını duyurdu. Audi Brussels sözcüsü Peter D’Hoore, fabrikanın Volkswagen grubundan yeni bir araç almayacağını tekrar doğruladı.
Sendikalar, fabrikanın kapanmasını kaçınılmaz olarak görürken, D’Hoore bu görüşe katılmıyor. D’Hoore, “Başka senaryolar üzerinde çalışıyoruz ve potansiyel yatırımcılarla görüşüyoruz. Bu yatırımcılar otomobil üreticileri olabilir, ancak bu konuda ayrıntıları sosyal ortaklarla yapılacak özel toplantıda açıklayacağız” dedi.
Olası Alternatifler
Sendikalar, alternatif yollar hakkında net bilgi talep ediyor. Alternatifler arasında grubun diğer projeleri veya dışarıdan bir alıcı tarafından devralınma ihtimalleri bulunuyor. Frankie Deschrijver, sosyalist sendikadan, fabrikanın araçların geri dönüşümü için kullanılabileceğini ve bu şekilde yedek parçaların ikinci el piyasasına sunulabileceğini belirtti. Ayrıca, havaalanlarında kullanılan traktörlerin elektrifikasyonu ve ikinci el araçların yenilenmesi gibi diğer seçenekler de değerlendiriliyor. Ancak bu seçeneklerin büyük bir iş gücünü geri kazandırmayacağı ifade ediliyor.
Tüm bu alternatiflerin detayları, 17 Eylül’de yapılacak işçi temsilcileri toplantısında ele alınacak. Sendikalar, alternatif yollar hakkında ayrıntılı bilgi ve potansiyel alıcıların listesini talep ediyor.
Yönetimde Değişiklik ve Üretim Durumu
Fabrika müdürü Volker Germann’ın Audi Brussels’tan ayrılacağı ve yerine Thomas Bogus’un geçeceği duyuruldu. Şirket, bu değişikliği bir basın bülteniyle doğruladı.
Üretimin yarından itibaren yeniden başlaması bekleniyordu, ancak sendikalar, bunun gerçekleşmeyeceğini öngörüyor. Sendikalar, “Gelecek perspektifi olmayan insanları çalışmaya motive etmek zor. Her şey, yönetimin yarın personele ne söyleyeceğine bağlı” yorumunu yaptı.
Yeniden Yapılandırma
Temmuz ayında Audi Brussels, bu yıl 1.400 iş pozisyonunun kaybolacağını ve Q8 e-tron üretiminin öne çekileceğini açıklamıştı. Alman otomobil üreticisi, fazla kapasite sorunu yaşıyor ve Brüksel fabrikası, diğer tesislerden daha yüksek üretim maliyetleri taşıyor. Gelecek yıl 1.100’den fazla iş pozisyonunun daha kaybolması beklenirken, 2025 sonunda fabrikanın kapanması ihtimali de bulunuyor. Audi Brussels çalışanları, 16 Eylül’de başkentte bir protesto düzenleyeceklerini açıkladı.