Belçika‘da yeni alınan kararlar, kripto reklamlarının doğru ve aldatıcı olmaması için ülkenin mali düzenleyicisine haber verilmesini gerektiriyor. Belçika’nın aldığı yeni kararla birlikte kullanıcıları korumayı hedefliyor. Belçika’daki kripto reklamları doğru olmalı ve yatırımcıları ülkenin mali düzenleyicisi tarafından açıklanan yeni yasalar kapsamındaki riskler konusunda uyarmalıdır.
Cuma günü Belçika‘nın Resmi Gazetesinde yayınlanan yetkiler, dijital para birimini tanıtmaya yönelik herhangi bir kitle iletişim kampanyasının 10 gün önceden Finansal Hizmetler ve Piyasalar Kurumu’na (FSMA) sunulması gerektiği anlamına geliyor ve bu da düzenleyicinin gerekirse müdahale etmesine izin veriyor.
FSMA yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Sanal para birimleri şu anda çok revaçta, ancak önemli ölçüde risk içeriyorlar. Genellikle şiddetli fiyat dalgalanmalarına maruz kalıyorlar ve dolandırıcılık ve BT ile ilgili risklere karşı savunmasızlar.”
17 Mayıs’ta yürürlüğe girecek olan yeni kurallar, reklamların kriptodaki tek gerçeğin risk olduğunu belirtmesini gerektiriyor. Belçika, tanıtım kampanyalarına kısıtlamalar getiren İspanya ve Birleşik Krallık gibi Avrupa ülkelerine katılıyor. Öte yandan bu kısıtlamalar, genellikle geleneksel finans için hâlihazırda uygulananları yansıtıyor.
Kaynak : coinkolik.com