Haberler

Avrupa Birliği, benzinli ve dizel otomobil satışının sona ermesi hedefini gözden geçiriyor

Otomotiv üreticilerinin baskısı sonrası, AB’nin içten yanmalı motorlu araç satışını yasaklama planı 2026’da yeniden değerlendirilecek.

Avrupa Komisyonu, yeni otomobil ve minibüslerde karbondioksit emisyonunun tamamen ortadan kaldırılmasını öngören ve içten yanmalı motorlu araç satışını 2035 yılına kadar aşamalı olarak durduracak planını gözden geçireceğini açıkladı. Karar, otomotiv üreticilerinin artan baskıları ve tamamen elektrikli araçlara geçişin kısa vadede gerçekçi olmayabileceğine dair uyarıları sonrası gündeme geldi.

Komisyon, 2026 yılında hedeflerin ve uygulama takviminin yeniden değerlendirileceğini duyurdu. Şimdiye kadar Avrupa Birliği, 2035’e kadar satılan yeni otomobil ve minibüslerin yüzde 100 emisyonsuz olması hedefini koruyordu. Bu, pratikte fosil yakıtla çalışan yeni araçların satışının sona ermesi anlamına geliyordu.

Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen geçen hafta sektörün önde gelen otomotiv şirketleriyle bir araya geldi. Üreticiler; Avrupa’da müşteri talebinin düşüklüğü, ABD’nin uyguladığı tarifeler ve Çinli elektrikli otomobillerin artan rekabetiyle karşı karşıya kaldıklarını belirttiler.

Komisyon Başkan Yardımcısı Stéphane Séjourné’nin ekibi, yeni düzenlemelerde elektrikli minibüslerin pazar payının yalnızca yüzde 8,5 ile elektrikli otomobillerin yarısı kadar olduğunu belirterek, biyoyakıt gibi CO2-nötr yakıtların ve menzil artırıcı hibrit teknolojilerinin de değerlendirilmesinin gündemde olduğunu açıkladı.

Almanya Başbakanı Friedrich Merz, Münih’teki bir otomotiv fuarında endüstrinin tek bir çözümle sınırlanmaması gerektiğini savundu. Avrupa’nın en büyük üreticisi Volkswagen ise, emisyon hedefini desteklerken sektörün daha fazla zamana ve esnekliğe ihtiyaç duyduğunu vurguladı.

2026’daki gözden geçirmelerde, küçük üreticiler için kolaylıklar, geçiş dönemine ilişkin esneklikler ve CO2-nötr yakıtların rolünün resmen tanınması yönünde adımların gelmesi bekleniyor. Ayrıca, kurumsal filolar için yeni bir sera gazı azaltım yasası ile küçük elektrikli araçlar için vergi avantajı ve iklim hedeflerine ulaşma konusunda ek teşvikler gündeme gelebilir.

AB Komisyonu, batarya ile araç parçasında yerli üretime öncelik verileceğini, Çin gibi dışarıdan gelen yatırımlara ise daha sıkı kurallar getirileceğini ifade etti. Komisyon, son dönemde Çinli elektrikli otomobillere gümrük vergisi uygulanması sonrası, parçaların ağırlıklı olarak Çin’den gelip, Avrupa’da monte edildiği modellere karşı önlem alınacağının sinyalini verdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu