AvrupaHaberlerHollanda

Hollanda’da Satılan Her 5 Yeni Arabadan 4’ü Elektrikli

Hollanda'da satılan yeni araçların büyük çoğunluğunu elektrikli ve hibrit modeller oluşturuyor. Geçen ay satılan yeni araçların yaklaşık yüzde 80'i elektrikli veya hibrit olarak kaydedildi.

Son birkaç aydır araç alıcılarının dörtte üçü tamamen ya da kısmen elektrikle çalışan bir modeli tercih ediyor. Verilere göre, geçen ay satılan 30 binden fazla aracın yüzde 39,9’u tamamen elektrikliyken, yüzde 39,3’ü hibrit araçlardan oluştu. Geriye kalan yüzde 20 ise büyük ölçüde benzinli araçlardan oluşuyor. Dizel, hidrojen veya gazla çalışan araçlar ise popülerliğini kaybetmiş durumda.

Hibrit modellerin tamamında şarj soketi bulunmuyor. Bazı modellerde yalnızca yanmalı motora destek veren elektrik motoru bulunuyor, ancak bu araçlar tamamen elektrikle çalışmıyor. Ayrıca, bataryası sürüş esnasında şarj edilen araçlar da hibrit kategorisine dahil ediliyor.

Yılın ilk dokuz ayında elektrikli araç satışlarının olumlu seyirde olduğu görülüyor. Bu yıl satılan araçların yüzde 75,8’i tamamen ya da kısmen elektrikle çalışıyor. Geçen yılın aynı döneminde bu oran yüzde 66,6 seviyesindeydi.

Elektrikli araçların yaygınlaşmasının temel sebebi olarak ticari araç kullanıcıları öne çıkıyor. Çoğu yeni araç şirketler tarafından satın alındığından, işverenler çalışanlarını büyük ölçüde elektrikli araçlarla donatıyor. Bireysel alıcılar ise daha çok ikinci el araçlara yöneliyor.

Dizel araçlar ise neredeyse tamamen tercih edilmez hale geldi. Geçen ay sadece 255 kişi dizel araç satın aldı ve bu, pazarın yüzde 1’inden daha azına denk geliyor. Bunun en büyük nedeni, 2015 yılında yaşanan dizel skandalı olarak gösteriliyor. Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri, test sonuçlarını manipüle etmiş ve daha sonra diğer üreticilerin de benzer uygulamalar yaptığı ortaya çıkmıştı. Bu nedenle dizel araçlar uzun zamandır gözden düştü.

Şu anda Hollanda’da yarım milyondan fazla tamamen elektrikli araç bulunuyor. Bu rakam, ülkedeki toplam 9 milyondan fazla binek aracın yüzde 6’sına tekabül ediyor.

Elektrikli araç satışlarının artmasıyla birlikte Hollanda, diğer Avrupa ülkelerinden farklı bir konumda bulunuyor. Örneğin Almanya’da elektrikli araç satışları üzerinde büyük bir baskı var. Elektrikli araç sübvansiyonlarının azaltılması nedeniyle, fosil yakıtla çalışan araçlar Almanya’da daha sık tercih ediliyor.

Hollanda’da da benzer bir durumun yaşanabileceği ifade ediliyor çünkü elektrikli araçlar için sağlanan vergi avantajlarının kaldırılması planlanıyor. Hükümetin yeni planlarına göre, elektrikli araç sahipleri önümüzdeki yıllarda daha fazla yol vergisi ödeyecek. Ayrıca elektrikli araçların satın alım sübvansiyonunun gelecek yıl kaldırılması kararlaştırıldı.

Bu durum, elektrikli araç almayı düşünen bireysel alıcılar için belirsizlik yaratıyor ve iklim hedeflerine ulaşmayı zorlaştırabileceği belirtiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu