AvrupaHaberlerHollanda

Hollanda’da mağaza satışları arttı, süpermarket satışları geriledi

Hollanda İstatistik Kurumu (CBS), Hollanda’daki mağazaların Kasım ayında bir önceki yıla göre daha fazla satış yaptığını bildirdi. Özellikle gıda dışı ürünlerin satıldığı mağazalar dikkat çekerken, süpermarketlerdeki düşüş öne çıktı.

Kasım ayında toplam perakende cirosu %2,2 artış gösterdi. Black Friday gibi alışveriş etkinliklerinin bu artışta etkili olduğu belirtildi. İnternet satışları da %1,8 oranında yükseldi.

Gıda ürünlerinin satılmadığı mağazalar, %4,4’lük bir artışla perakende sektöründe öne çıktı. Elektronik, yapı market ürünleri, giyim, ayakkabı ve eczane ürünleri satan mağazalar, en çok talep görenler arasında yer aldı.

Gıda ve lüks tüketim ürünleri satan mağazalarda ciro %2 oranında azalırken, süpermarketler %3’lük bir kayıpla daha büyük bir düşüş yaşadı. Bu düşüşte, 1 Temmuz’da yürürlüğe giren sigara ve diğer tütün ürünleri satış yasağının etkili olduğu düşünülüyor.

Tütün ürünlerinin süpermarketlerde artık satılmıyor olması, özel mağazalara avantaj sağladı. Bu mağazalar, Kasım ayında cirolarını %4,6 oranında artırmayı başardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu