AvrupaHaberlerHollanda

Hollanda’da çevrim içi alışverişte ürünlere ilgi artıyor

Hollandalı tüketiciler, 2025'in ilk yarısında çevrim içi alışverişte hizmetlere daha az, ürünlere ise daha çok harcama yaptı.

Hollanda’da 2025 yılının ilk altı ayında tüketiciler çevrim içi alışverişlerde hizmetlere daha az, ürünlere ise daha fazla harcama yaptı. Thuiswinkel.org adına NielsenIQ GfK tarafından yapılan araştırmaya göre, bu dönemde toplam çevrim içi harcama 17 milyar euroyu aştı. Geçen yılın aynı dönemine göre çevrim içi harcamalarda yüzde 1’lik bir azalma yaşanırken, toplam alışveriş sayısı da yüzde 1 gerileyerek 168 milyona düştü. Bunun 144 milyonu ürün alışverişlerinden oluştu.

Verilere göre, çevrim içi hizmet harcamaları yüzde 7 azalırken, satın alınan hizmet adedi de yüzde 12 geriledi. Özellikle, eğlence ve etkinlik biletleri gibi kategorilerde ciddi bir düşüş gözlendi. Thuiswinkel.org yetkilileri, koronavirüs salgını sonrasındaki hızlı büyümenin bu yıl ilk kez tersine döndüğünü ve tüketicilerin artık ev ve yaşam gibi ürünlere yöneldiğini belirtti.

Öte yandan, ürün alışverişlerinde yüzde 3’lük bir artış yaşanırken, Home & Living (Ev ve Yaşam) kategorisinde son yıllarda ilk kez yüzde 19’luk belirgin bir büyüme kaydedildi. Verilere göre, Hollandalı tüketiciler artık mobilya ve ev eşyalarını daha çok çevrim içi olarak satın alıyor.

Yurt dışı alışverişlerde ise Çin merkezli çevrim içi mağazalar önemli paya sahip. Ancak bu mağazalardan yapılan toplam harcama geçen yıla göre azalarak 248 milyon eurodan 196 milyon euroya düştü. Öte yandan, Hollandalıların çevrim içi alışverişlerde akıllı telefon kullanımı artmaya devam ediyor. 2025’in ilk altı ayında, tüm çevrim içi alışverişlerin yüzde 40’ı mobil cihazlar üzerinden gerçekleşti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu