
İki Belçikadan Üçü Uluslararası İşlem Maliyetlerini Bilmiyor
Wise adlı finansal teknoloji şirketi için iVOX tarafından yapılan bir araştırma, Belçikalıların uluslararası işlemlerle ilgili ücretler konusunda büyük bir bilgi eksikliği yaşadığını ortaya koydu. 1,000 Belçika sakiniyle gerçekleştirilen anket, yurtdışına para gönderme veya yabancı para biriminde alışveriş yapma maliyetleri hakkında farkındalığın düşük olduğunu gösterdi. Katılımcıların yüzde 81’i yılda en az bir kez uluslararası işlem gerçekleştirmesine rağmen, pek çok kişi bu işlemlerle ilgili masraflar hakkında bilgi sahibi değil.
Araştırma, Belçikalıların yüzde 66’sının bankalarının bu tür hizmetler için aldığı ücretlerden haberdar olmadığını ortaya koyarken, yüzde 59’u bu maliyetleri nasıl kontrol edeceklerini bilmediklerini ifade etti. Ayrıca, katılımcıların yüzde 63’ü döviz dönüşüm oranlarını tanımlamakta zorlandı. Araştırma, Belçikalıların yüzde 69’unun bankaların uluslararası işlemler için ücretlerini daha şeffaf bir şekilde açıklaması gerektiğini düşündüğünü de vurguladı. İlginç bir şekilde, katılımcıların yüzde 29’u bankalarının bu ücretler konusunda kendilerini kandırdığını bildirdi.
Belçikalıların uluslararası işlemler için öncelikle bankalarını (yüzde 76) veya kredi kartlarını (yüzde 51) kullandığı, yalnızca yüzde 28’inin özel para transfer hizmetlerini tercih ettiği görüldü. Yurtdışında alışveriş yaparken ise katılımcıların yüzde 66’sı düzenli banka kartlarını, yüzde 39’u nakit parayı ve yüzde 37’si kredi kartlarını kullanıyor. Dijital ödeme yöntemlerinin yaygın olmasına rağmen, Belçikalıların yüzde 44’ü uluslararası seyahatlerde hala nakit para taşımayı tercih ediyor.
Araştırma, uluslararası işlemlerin nedenlerini de ortaya koydu. Yabancı web sitelerinden çevrimiçi alışveriş yapma (yüzde 62) ve yurtdışındaki aile veya arkadaşlara para gönderme (yüzde 33) en yaygın nedenler arasında yer alıyor. Seyahatle ilgili masraflar, konaklama rezervasyonu yapma (yüzde 54) ve yurtdışında alışveriş yapma (yüzde 52) gibi faktörler de önemli bir yer tutuyor.
Wise’ın Belçika ve Hollanda Ülke Müdürü Nathalie Kimpen, finansal hizmetlerde şeffaflığın önemini vurgulayarak, müşterilerin uluslararası işlemlerin gerçek maliyetleri, döviz kurları ve ücretler hakkında net bilgi almayı hak ettiğini belirtti. Kimpen, artan farkındalığın tüketicilerin bankacılık ve ödeme seçenekleri konusunda daha bilinçli tercihler yapmalarını sağlayacağını ekledi.