AvrupaBelçikaHaberler

Belçika’da Siyasi Partiler Sosyal Medya Reklamlarına 3 Milyon Avro Harcadı

Eylül ayından bu yana, Belçika'daki siyasi partiler, yaklaşan Pazar günkü yerel seçimler öncesinde Facebook ve Instagram'da reklamlar için yaklaşık 3 milyon avro harcadı.

Bu bilgi, Belçika’da siyasi partilerin reklam harcamalarını analiz eden AdLens araştırma kolektifi tarafından yayımlandı. Verilere göre, Eylül ayının başından 6 Ekim’e kadar, Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın ana şirketi Meta üzerinden yapılan bu harcamalar toplamda 3 milyon avroya yaklaştı. Flaman Bölgesi’ndeki partiler, günlük yaklaşık 50 bin avro olmak üzere toplamda 1,77 milyon avro harcayarak sosyal medya yatırımlarında başı çekti. Fransızca konuşulan bölgelerde ise sosyal medya reklamlarına 1 milyon avro harcandı.

En Büyük Harcamalar Vlaams Belang’dan

Flaman aşırı sağ partisi Vlaams Belang, 516.593 avrodan fazla harcama yaparak Flanders bölgesinde sosyal medya reklamlarına en çok para harcayan parti oldu. Bu miktar, bölgedeki toplam harcamaların üçte birini oluşturdu. Vlaams Belang’ı sağcı N-VA 297.152 avro ve sosyalist Vooruit 214.203 avro ile takip etti.

En büyük bütçenin ayrıldığı Anvers’te ise tüm partiler ve politikacılar sosyal medya reklamlarına toplamda 200 bin avro harcadı.

Sosyal medya reklamları, kampanyalarda önemli bir rol oynasa da, yol kenarına asılan posterler, kapıdan kapıya yapılan görüşmeler ve basılı broşürler gibi geleneksel kampanya yöntemleri de hala etkisini sürdürüyor. Bunun yanı sıra birçok parti, YouTube ve haber siteleri gibi diğer platformlarda da reklam yayınlamaya devam ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu