AvrupaBelçikaHaberler

Belçika’da şirket aracı cazibesini yitiriyor, çalışanlar alternatiflere yöneliyor

Yeni araştırmaya göre, Belçika’da çalışanlar şirket aracı yerine finansal ve çevresel avantajlara öncelik veriyor.

Belçika’da bu yıl 15-21 Eylül tarihleri arasında gerçekleşen hareketlilik haftası kapsamında, insan kaynakları hizmetleri şirketi Partena Professional tarafından yapılan araştırmaya göre, şirket aracı Belçikalı çalışanlar için eskisi kadar cazip değil. Araştırmada 2.000 çalışan ve 250 işveren ile görüşülürken, çalışanların sadece %14’ü şirket aracını en cazip ekstradan biri olarak gördüğünü belirtti.

Verilere göre erkeklerin %17’si, kadınların ise %12’si şirket aracını tercih ediyor. Flaman Bölgesi’nde bu oran %16 iken, Valon Bölgesi ve Fransızca konuşulan bölgelerde %12 seviyesinde kaldı.

Araştırma, çalışanların şirket aracı yerine artık daha çok finansal avantajlara, örneğin yıl sonu primine (%27) ve yemek çeklerine (%25) önem verdiğini ortaya koyuyor. Özellikle hükümetin son dönemde yemek çeklerinde yaptığı artışın çalışanlar arasında olumlu karşılandığı belirtiliyor.

Şirket aracı cazibesindeki azalmanın nedenleri arasında uzaktan çalışmanın yaygınlaşması, çevresel kaygılar ve toplumsal algıdaki değişim öne çıkıyor. Pandemi sonrası dönemde evden çalışma arttıkça, ofise gitme zorunluluğu ve dolayısıyla şirket aracı ihtiyacı da azaldı. Birçok çalışan, artık şirket aracını bir ayrıcalıktan ziyade bir yük olarak görüyor.

Bununla birlikte, çevre duyarlılığının artmasıyla Belçikalılar karbon ayak izini azaltacak alternatif ulaşım yollarına yöneliyor. Şirketlerin filolarında hibrit ve elektrikli araçların oranı artsa da, şarj altyapısının henüz yeterli olmaması ve araçların menzil kaygısı çalışanların kararlarını etkiliyor.

Araştırmada; araba paylaşımı, gelişen toplu ulaşım ağı, elektrikli bisiklet ve scooter gibi alternatiflerin yanında, kilometre başına ödenen tazminatlar ve hibrit çalışma modelleri de çalışanların tercihinde etkili oluyor. Ayrıca, 2023 verilerine göre özellikle gençler arasında ehliyet alma oranı ciddi ölçüde düştü. Brüksel’de yeni ehliyet alanların sayısı 2000 yılına kıyasla %27 azaldı.

Son olarak, daha önce statü sembolü kabul edilen şirket aracı, artık yeni nesil için hem anlamını yitiriyor hem de sadelik, sürdürülebilirlik ve kişiselleştirilmiş avantajlar öne çıkıyor. Uzmanlara göre, ileriki yıllarda şirket aracı yerine farklı ulaşım ve finansal destek modelleri daha ön planda olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu