
Belçika Federal Ulaştırma ve Hareketlilik Servisi tarafından Eylül 2024 ile Eylül 2025 arasında gerçekleştirilen kapsamlı araştırma, ülkede otomobilin ulaşımda yaklaşık yüzde 60 payla hâlâ en baskın araç olduğunu ortaya koydu. Yapılan yolculukların yüzde 78’i otomobille yapılırken, tren yüzde 9, bisiklet yüzde 5, metro-tramvay-otobüs yüzde 4 ve yaya yolculuklar yüzde 3’lük pay aldı. Otomobil kullanımındaki bu yüksek oran son 25 yıldır önemli bir değişiklik göstermedi.
Ankete göre elektrikli bisiklet kullanımı ise hızla artıyor. Bisikletle yapılan kilometrelerin yüzde 64’ü artık elektrikli bisikletlerle kat edilirken, geleneksel bisikletlerin payı yüzde 36’da kaldı. Bu oran elektrik destekli bisikletlerin Belçika’da geleneksel bisikletleri geride bıraktığını gösteriyor. Pedelec tipi hızlı elektrikli bisikletler ise toplam bisiklet yolculuklarının yaklaşık yüzde 8’ini oluşturuyor.
Kısa mesafeli, özellikle beş kilometreden kısa yolculuklarda yürüyüş ve bisiklet daha fazla tercih ediliyor. Şehir içinde yapılan yolculuklarda bu iki ulaşım şekli yüzde 22’lik paya sahipken, daha az yoğun yerleşimlerde oran yüzde 29’a çıkıyor. Ancak bu tür yolculuklar toplam taşınan mesafede sadece yüzde 8’lik bir payda kalıyor.
Toplu taşımanın ülkedeki payı da incelendi. Toplu taşıma araçları, seyahatlerin yüzde 7’sinde tercih edilirken; bu araçlarla kat edilen mesafeler toplamın yüzde 13’ünü oluşturdu. Tren yolculukları ise genellikle daha uzun mesafelerde tercih ediliyor.
Araştırmada bölgesel farklılıklara da dikkat çekildi. Flaman Bölgesi’nde bisikletle yapılan kilometrelerin payı yüzde 8 olurken, Valon Bölgesi’nde bu oran yüzde 1’in altında kaldı. Brüksel’de ise toplu taşıma (metro, tramvay ve otobüs) ile yapılan yolculukların oranı, ülke genelinden çok daha yüksek olarak yüzde 20’ye ulaştı.








