
Belçika polisi, birçok trafik kazasının ardından e-scooter ve e-bisikletlerde artan hız sorununa etkili çözüm arıyor. Yasal hız sınırı 25 km/s olmasına rağmen, piyasada 90 km/s’ye ulaşabilen modeller de bulunabiliyor. Kazaların sıkça yaşanması, mevcut kontrol mekanizmalarının yetersizliğiyle daha büyük bir sorun haline gelmiş durumda.
Polis güçleri şu anda mopedler için üretilmiş eski tip ruloları e-scooter ve fatbike’larda hız kontrolü için kullanıyor fakat bu araçlar, özellikle elektrikli ön tekerlekli modellerde istenilen sonucu vermiyor. Yeni nesil hız ölçer cihazların kullanılabilmesi için dört farklı otoritenin onayı gerekiyor. Bu da ekipman üreten firmaları yeni ürün sunmaktan caydırıyor.
Düzenleyici karmaşa ve ekipman eksikliği sebebiyle polis, taşınabilir radar ve hız silahları gibi modern cihazlara erişemiyor. Avrupa’daki benzer ülkelerde aktif olarak kullanılan bu teknolojiler, Belçika’da mevzuat nedeniyle yaygınlaşamıyor. Öte yandan, trafikteki can kayıplarının son yıllarda azalmaya başladığı vurgulanıyor.








