
Flaman Bölgesi’nde ortaokullarda Latince derslerine katılan öğrenci sayısı son 10 yılda yüzde 21’den fazla azaldı. De Tijd gazetesinin cumartesi günü yayımladığı analizde, ikinci ve üçüncü sınıflarda Latinceye olan ilginin belirgin şekilde düştüğü belirtildi.
Bu azalış, 2015-2016 eğitim yılından bu yana üçüncü ila altıncı sınıflarda toplam öğrenci sayısında görülen yüzde 10’luk artışla keskin bir tezat oluşturuyor. Özellikle 2021-2022 eğitim yılında başlayan ortaöğretimdeki modernizasyon sonrasında Latince’ye olan talepteki düşüş hız kazandı.
Eğitim reformu, özellikle matematik derslerine olan ilgiyi artırdı. Matematik odaklı programlara kayıtlarda yüzde 10,5, fen bilimleri programlarında ise yüzde 13 artış gerçekleşti.
Flaman Katolik Eğitim Ağı’nın direktörü Bruno Vanobbergen, bu eğilimin toplumsal dinamiklerle bağlantılı olduğunu ifade etti. Vanobbergen, “Daha fazla fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) eğitimi yönündeki baskı, matematik ve fen bilimlerinin statüsünü yükseltti” dedi.








