
Belçikalı karayolu taşımacılığı şirketleri, uluslararası pazarda rekabet avantajını korumakta zorlanıyor. Taşımacılık federasyonu Febetra’nın, Eurostat verilerine dayanarak Çarşamba günü açıkladığı rakamlara göre, sektörün mevcut durumu daha önce öngörülenden de kötü durumda. Febetra uzun süredir Belçikalı taşımacıların Avrupa uzun mesafe taşımacılığında geride kaldığına inanıyordu, ancak bugün gelinen nokta endişe verici olarak nitelendiriliyor.
Febetra Direktörü Philippe Degraef, “Avrupa lojistik merkezinin kalbinde ideal bir konumda olmamıza rağmen, Belçikalı karayolu taşımacıları hiçbir ikili pazarda öne çıkamıyor,” dedi. Verilere göre, Belçika ile Almanya arasındaki taşımacılık faaliyetlerinin yalnızca yüzde 13’ü Belçikalı şirketler tarafından gerçekleştiriliyor. Bu oran Alman firmaların elindeki yüzde 26’lık payın yarısı kadar. Hollanda ile olan taşımacılıkta ise Belçikalı firmaların pazar payı yüzde 16’da kalırken, Hollandalı şirketler yüzde 65’lik bir paya sahip. Belçikalı taşımacılar yalnızca Fransa ile yapılan ikili taşımacılıkta nispeten iyi performans gösteriyor; bu alandaki pazar payları yüzde 37 seviyesinde.
Febetra’ya göre, yaşanan gerilemenin temel nedeni maliyet. Belçikalı taşımacıların maliyetlerinin yabancı rakiplerine göre fazla olması sektörün rekabetçiliğini düşürüyor. Degraef, “Uluslararası alanda faaliyet göstermek zorunda olan firmalarımızı daha donanımlı hale getirmek için işçilik maliyetlerinin düşürülmesi mutlak bir gerekliliktir,” ifadelerini kullandı.
Degraef ayrıca, Belçika’nın zorlu bütçe koşullarına rağmen federal hükümetin rekabet gücünün ve satın alma gücünün yeniden sağlanmasına öncelik vermesi gerektiğini belirtti.








