
Kampanya, vatandaşlara barınma, tahliye ve acil durum planları oluşturma konusunda pratik bilgiler sunarak olası krizlere karşı hazırlıklı olmalarını sağlamayı hedefliyor. İçişleri Bakanı Annelies Verlinden, kampanya kapsamında yaptığı açıklamada, “Zor zamanlarda işleri kendi ellerimize almayı öğrenmemiz önemli. Her şey için hükümete güvenemeyiz,” ifadelerini kullandı.
Kampanya, Rusya’nın Ukrayna’yı işgali, jeopolitik çatışmalar ve doğal afetlerdeki artış gibi küresel istikrarsızlık ortamında hayata geçiriliyor. NATO Genel Sekreteri Mark Rutte de kısa süre önce “savaş zihniyetine” ihtiyaç duyulduğunu belirterek, ülkelerin ve vatandaşlarının bir hazırlık ruhu geliştirmesi gerektiğini vurgulamıştı.
Ulusal Kriz Merkezi, kampanyanın paniğe yol açma amacı taşımadığını belirterek, hedeflerinin toplumda bir “risk kültürü” oluşturarak insanları olası acil durumlara karşı bilinçlendirmek olduğunu söyledi.
Belçika’nın bu kampanyası, İsveç’in kısa süre önce başlattığı ve milyonlarca vatandaşa Kriz veya Savaş Durumunda adlı kitapçık dağıttığı programdan farklı bir yaklaşım sergiliyor. İsveç doğrudan ve kapsamlı bilgi dağıtımına odaklanırken, Belçika ise kademeli farkındalık yaratmayı ve toplumda uzun vadeli bir hazırlık kültürü oluşturmayı amaçlıyor.