
Hollanda’da yılın ilk yarısında tüketiciler toplamda on altı milyar üç yüz milyon avro harcama yaptı. Bu rakam, geçen yıla göre yüzde iki artışa işaret ederken, özellikle çevrimiçi ortamda yapılan harcamalarda seyahat ve eğlenceye olan ilgi arttı. Fakat giyim ve güzellik ürünlerindeki talep azaldı.
Thuiswinkel Markt Monitor’un paylaştığı veriler, tüketicilerin ürünlere ayırdığı bütçenin giderek azaldığını gösteriyor. Telekomda yüzde on dört, giyimde ve kozmetikte ise yüzde on iki düşüş yaşandı. Öte yandan, kendin yap ve bahçe ürünlerinde toplamda yirmi dokuz milyon beş yüz bin alışveriş gerçekleşti ve bu kategoride yüzde on artış kaydedildi.
En hızlı büyüyen sektör spor ve rekreasyon oldu, alışveriş adedi geçen yıla göre yüzde on iki arttı. Eğlence etkinlikleri ve çeşitli atraksiyonlar için bilet satışları ise yıllık bazda yüzde on yükseldi. En çok alışveriş yapılan kategori ise market ürünleri oldu ve burada otuz milyon iki yüz bin işlem gerçekleşti.








