
Hollanda polisi, son dönemde banka adına gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar üzerinden yapılan dolandırıcılık vakalarında artış yaşandığını açıkladı. Açıklamada, dolandırıcıların bankalardan gelmiş gibi görünen e-postalar göndererek vatandaşların kişisel bilgilerini ele geçirmeye çalıştıkları belirtildi.
Söz konusu e-postalarda genellikle, ‘hesabınızda sorun oluştu’, ‘yeni banka kartı başvurusu yapmalısınız’ gibi ifadeler kullanılarak, alıcıların bir bağlantıya tıklaması ve orada kişisel ya da finansal bilgilerini paylaşması isteniyor. Paylaşılan linkin, bankaların resmi internet sitelerine çok benzediği ve kullanıcıların bu sitede bilgilerini girerek mağdur olabileceği ifade edildi.
Dolandırıcıların banka kullanıcılarının bilgilerini ele geçirdikten sonra, çoğu zaman hesaplardan yüklü miktarda para çekebildiği; bazı durumlarda da kredi kartı bilgilerine erişilerek ilave mağduriyetler yaşanabildiği vurgulandı.
Polis, banka hesabında olağandışı bir hareket tespit edilmesi durumunda bankanın müşteriyle irtibata geçtiğini ve şüpheli işlemlerin ardından hesabın geçici olarak bloke edildiğini belirtti. Ayrıca, şüpheli bir e-postadaki bağlantılara tıklanması halinde hemen bilgi paylaşılmazsa riskin düşük olduğu, ancak herhangi bir kişisel veri girildiğinde en kısa sürede bankanın dolandırıcılık destek hattı ile iletişime geçilmesinin önemli olduğu bildirildi.
Vatandaşlara, şüpheli durumlarda banka kartlarını ve şifrelerini bloke ettirmeleri, şüpheli işlemleri bankaya bildirmeleri ve polise başvurmaları önerildi. Polis, dolandırıcılık mağdurlarına gerektiğinde bizzat destek verebileceğini de duyurdu.








